- Home
- Oferta firmy
- Falowniki przemysłowe
Falowniki przemysłowe
Falownik inaczej napęd o zmiennej prędkości (VSD) jest w zasadzie urządzeniem elektronicznym, które jest zasilane bezpośrednio z linii elektroenergetycznej, poprzez wyrafinowane sterowanie, pozwala na zmianę częstotliwości i amplitudy napięcia sieci zasilającej trójfazowo ( lub jednofazowo) asynchroniczny silnik elektryczny, a co za tym idzie, pozwala na zmianę jego obrotu kątowego.
Główne zastosowania falowników przemysłowych
- Zastąpienie silnika jednofazowego silnikiem trójfazowym z falownikiem zasilanym jednofazowo 230V
- Regulacja prędkości z rampami startu i zatrzymania na motoreduktorze jako zamiennik mechanicznego wariatora prędkości z pokrętłem
- Regulacja prędkości za pomocą przycisków, potencjometru, sygnału napięciowego lub prądowego i zdalnego sterowania na asynchronicznym silniku do przenośnika taśmowego
- Regulacja prędkości na ogólnych maszynach przemysłowych z możliwością komunikacji szeregowej pomiędzy wieloma falownikami
- Regulacja prędkości i kontrola momentu obrotowego na piłach ukośnych z rezystorami hamowania w obecności obciążeń bezwładnościowych
- Regulacja prędkości na pompach enologicznych z kontrolą obrotów realizowanych przez enkoder lub bliskość
Falowniki przemysłowe dla przemysłu
- Optymalizacja procesów przemysłowych: elementy, które mogą lepiej wykorzystać zalety energetyczne przemienników częstotliwości, to te, które mają rezystancyjny moment obrotowy, który zmienia się z prawem kwadratowym poprzez zmianę prędkości, a wśród nich można wymienić wentylatory, sprężarki i pompy odśrodkowe. Zużycie energii wynikające z wykorzystania VSD w tych przypadkach może być znaczne mniejsze, nawet do 50%.
- Wymiana dławiących układów mechanicznych: jeśli chodzi o systemy pompowania i wentylacji, ogólnie rozpowszechnienie zapewniane przez pompę lub przez wentylator jest znacznie wyższe niż wymagane przez obwód końcowy, którego obciążenie może być również zmienne w czasie.
- Instalacja napędu o zmiennej prędkości na silniku pompy lub wentylatora pozwala dostosować liczbę obrotów silnika (a tym samym wirnika), zmniejszając pobór mocy w przypadku niewielkich obciążeń
- Redukcja hałasu: hałas generowany przez silnik elektryczny połączony z własnym obciążeniem (wentylator, pompa, przenośnik taśmowy itp.) Jest związany głównie z aerodynamicznym kształtem obciążenia i jego prędkością obrotową
- Łagodny rozruch i bardziej znaczące zmniejszenie zużycia elementów: rozruch poprzez falownik jest jedynym rodzajem rozruchu, który pozwala ograniczyć prąd rozruchowy silnika. Pozwala to uniknąć wysokich prądów rozruchowych i wysokich momentów rozruchowych, a tym samym powstałych naprężeń mechanicznych. Ponadto, szczytowe zapotrzebowanie z sieci zasilającej może wiązać się z ogólnym wzrostem kosztów dostaw energii elektrycznej. Zintegrowany motoreduktor składa się z połączenia falownika z odpowiadającym mu trójfazowym silnikiem asynchronicznym, a jego szczególną cechą jest eliminacja kosztów instalacji, okablowania, programowania i testowania układu silnika + falownika, jak również ryzyko wynikające z ewentualnych błędów związanych z takimi operacjami.