Silniki elektryczne
Silniki elektryczne oraz różnego rodzaju przekładnie stosuje się do napędu maszyn i urządzeń. Silniki dzieli się ze względu na rodzaj zasilania (prąd stały, prąd zmienny, jednofazowe i trójfazowe) oraz na obroty (2 polowe czyli około 2900obr/min, 4 polowe czyli około 1450obr/min, 6 polowe czyli około 920obr/min i 8 polowe czyli około 720obr/min). A przekładnie stosuje się żeby dopasować obroty silnika do konkretnego urządzenia. W przemyśle, same silniki lub motoreduktory (silniki z przekładniami) stosuje się do napędu: pomp, wentylatorów, dmuchaw, taśmociągów, linii produkcyjnych, obrabiarek, przenośników śrubowych, itp. W zależności od urządzenia lub maszyny, która ma być napędzana stosuje się odpowiednio zasilany rodzaj silnika i odpowiedniej budowy przekładnie. A żeby zastosowany napęd był jeszcze bardziej kompleksowy to do sterowania pracą silnika (lub motoreduktora) stosuje się falowniki, które dodatkowo pozwalają regulować obroty oraz pełnią inne funkcje (na przykład zabezpieczają napęd lub samo urządzenie / maszynę przed szkodliwymi dla nich warunkami).


Miedź jest impregnowana podwójną warstwą emalii izolacyjnej klasy H, aby zapewnić wysoką odporność na naprężenia elektryczne, termiczne i mechaniczne. Fazy są dodatkowo odizolowane kolejną warstwą folii Nomex, aby chronić silniki przed skokami napięcia, które zwykle występują, gdy silnik jest sterowany przez falownik.
Od typu 90 w szczelinie łożyskowej kołnierzy aluminiowych znajduje się wkładka stalowa, która zapewnia odpowiednią wytrzymałość na promieniowe siły mechaniczne.
Od typu 90 w szczelinie łożyskowej kołnierzy aluminiowych znajduje się wkładka stalowa, która zapewnia odpowiednią wytrzymałość na promieniowe siły mechaniczne.
Aby zabezpieczyć silniki przed rdzą, maluje się je na kolor srebrny RAL9006.
Od rozmiaru 56 do rozmiaru 132 nóżki są odłączane i mogą być mocowane z trzech stron obudowy, co pozwala na ustawienie skrzynki zaciskowej w pozycji górnej, prawej lub lewej.
Łożyska wybrano ze względu na ich cichą pracę i niezawodność, a w tym samym celu wirnik klatkowy jest wyważany dynamicznie.
Silniki asynchroniczne trójfazowe serii delphi są zamknięte i zewnętrznie wentylowane. Rama, do rozmiaru 132 włącznie, wykonana jest ze stopu aluminium odlewanego ciśnieniowo, od rozmiaru 160 do 355 rama wykonana jest z żeliwa.
Dławik kablowy można łatwo przesuwać po obu stronach puszki przyłączeniowej dzięki zakrętce Puszkę przyłączeniową można obracać o 360° z krokiem co 90°
Doskonałą wydajność zapewniają niskostratne laminaty magnetyczne CRNO „FeV”, a nie jak zwykle półprzetworzone/odwęglone „FeP01”. Laminaty FeV zapewniają wyższą sprawność, niższe nagrzewanie, oszczędność energii i dłuższą żywotność materiałów izolacyjnych.