PRZEKŁADNIE ŚLIMAKOWE SERIA BOX

  1. Home
  2. Oferta firmy2
  3. Silniki elektryczne
  4. Przekładnie ślimakowe seria Box

Charakterystyka techniczna Przekładni ślimakowej seria Box

gearbox

Od wielkości 75 w górę, na wale ślimaka montowane są dwa łożyska stożkowe rolkowe, co zwiększa odporność mechaniczną na obciążenia osiowe ze strony ślimacznicy.

Dodatkowo ta kombinacja oraz dwa pierścienie (montowane od wielkości 75 w górę w celu zatrzymania środka smarującego wewnątrz łożysk nawet wtedy, gdy nie mają one kontaktu z olejem w przekładni) lub alternatywnie, specjalne osłony RC na łożyskach stożkowych, umożliwiają pracę całego zakresu przekładni BOX, od wielkości 25 do 150, w pozycjach V5 i V6 bez potrzeby jakiejkolwiek dodatkowej interwencji.

Niedawno opatentowana seria jednostek przekładni ślimakowych BOX produkowana jest w ciśnieniowo odlewanych korpusach aluminiowych od wielkości 25 do 90 oraz w korpusach żeliwnych od wielkości 110.

Korpusy zostały zaprojektowane przy użyciu wspomaganego parametrycznie trójwymiarowego CAD SW wspartego programami analizy zdolności rozpraszanie cieple i konstrukcyjnej odporności/reformowalności korpusu pod wpływem obciążeń podczas pracy.

gearbox box 1

Kształt korpusu został tek zaprojektowany, aby ułatwić spływanie wody. Dzięki zastosowaniu na tulei wyjściowej samosmarujących się łożysk 2RS, dla całej serii przekładni BOX pozycje montażowe B6 lub B7 są również dozwolone. Podsumowując, cała seria przekładni ślimakowych BOX może być montowane w każdej pozycji, bez potrzeby jej podawanie w zamówieniu.

Przekładnie ślimakowe do wielkości BOX90 są dostarczane napełnione olejem syntetycznym o długiej żywotności, a od wielkości BOX110 olejem mineralnym. Przekładnia jest wyposażona w komplet korków: wlewu oleju, olejowskez i odpowietrznik, odpowiedni dla wszystkich pozycji montażowych, co ułatwia zarządzanie zapasami.

gearbox box 2

W celu zwiększenia cichobieżności, sprawności i trwałości przekładni, wal ślimaka wykonany jest ze stali nawęglanej i szlifowany podczas, gdy ślimacznica wykonana jest, jako odlew skorupowy z brązu ZCuSN 12

Przed montażem, ślimacznica zostaje poddana docieraniu, w celu polepszenia jej twardości i wykończenia powierzchni.

Standardowy wydrążony wał drążony wykonany jest z żeliwa sferoidalnego, stopu, który zapewnia doskonalą wydajność dla żeliwa szarego i nadaje się również do ciężkich zastosowań. Pokrycie farbą epoksydową eliminuje negatywny efekt porowatości aluminium I zabezpiecza korpus przed utlenianiem.

Powierzchnie montażowe są polerowane dla idealnego wyrównania. W celu uchronienia użytkownika przed kontaktem ewentualnym z elementami ruchomymi przekładni, a także, aby zabezpieczyć BOX na czas transportu i magazynowania, każda przekładnia posiada 2 plastikowe pokrywki osłaniające tuleję wyjściową.

gearbox box 3